East, west - home ist best...

2007 har hittills varit ett hysteriskt år. Slår antagligen rekord i mycket att göra för min del. Kommer inte ihåg sist jag var ledig. Men jag har insett att man aldrig blir ledig, man får ta sig ledigt. Så nu har vi dealat lite, jag & jag.  Påsken 2007 får man:
Chilla.
Ta det lugnt.
Relaxa. 
Slappa. 

Sova.
Vara oeffektiv
(Denna punkt har jag & jag inte enats om ännu. Heta diskussioner förs för tillfället)

Så till största frågan av dom alla:
Vad gör man när man är ledig?

Imorgon ska jag till Helsingborg med Han. På den fronten går det faktiskt riktigt bra. Jag har lyckas med konststycket att sluta vara en sån mes. Och Han verkar ha förstått det gamla talesättet: vous devez lutter pour votre droit - pour avoir Evelina en tant que petite amie *. Planerar att åka hem till Landet  på påskafton och mysa med familjen. Tradition är att alla får leta efter sin påskpresent med hjälp av ledtrådar. Pappa är oftast för smart för oss och skriver sjukt svåra clues. Förra året tog det minst sagt lång tid för mig att hitta rätt. Det var vädersträck  inblandat , och det är väl en underdrift att säga att det inte är en av mina starka sidor. Det finns en anledning till att jag är den enda i familjen som inte varit scout.

* (
You have to fight for your right - to have Evelina as a girlfriend - citat: Voltaire 1739)

Kommentarer
Postat av: Jonna

fusk fusk fusk! ;)
J

Postat av: Evelina

Jonna: bra, bättre, bäst!

2007-04-05 @ 11:30:10
URL: http://evelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback