Förhandlingsguru?

Evelina: Jag skulle behöva ett lås till min MC. Ett abuslås ska det vara, det som var med i Biketestet du vet.
Försäljare: Ja, det är det här då. Fast jag har ett annat som är lite smidigare, men minst lika bra.
Evelina: Vad kostar det då?
Försäljare: 750 kr.
Evelina: 100 kr billigare alltså?
Försäljare: Japp!
Evelina: Okej, jag tar det. Så ska jag hämta mina motorbågar också.
Försäljare: Ska kolla, kommer strax.
Evelina: Får jag ett bra pris på detta nu?
Försäljare: Klart du får:) 10% på båda varorna...
Evelina: Hmm, bra pris? Det är ju påsk!
Försäljare: Okej, vi säger 20%. Du köpte ju ändå hojen här.
Evelina: Ja precis, tack sak du ha! Glad påsk!
Försäljare: Detsamma!

Kommentarer
Postat av: Marie

hihi, bra jobbat! =)

Postat av: pihlsan

Samma sak som när vi som 8åringar skulle gå ut och ragga påskgodis (eller egentligen cash) och du lyckades alltid på nåt jävla sätt få flest ägg i korgen!
Tur att detta var på det glada 90talet då man
(o)rättvist delade 50/50 på allt! //gul kyckling på dig!

2007-04-05 @ 16:02:01
Postat av: Evelina

Marie: man tackar!
Pihlsan: har aldrig reflekterat över att vi faktiskt tog allt och splittade på hälften. Najs gjort av oss! Vila ädla människor vi var (Observera imperfekt formen).

2007-04-05 @ 17:10:43
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Victoria

Haha klockrent :P skulle ja aldrig lyckats med :P

2007-04-05 @ 20:11:55
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Evelina

Victoria: om man bara vågar fråga, så funkar det faktiskt oftast!

2007-04-05 @ 23:08:51
URL: http://evelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback