De kringliggande komplicerande faktorerna...

Då var det väl kanske dag för den där relationsupdaten då.image155
Senast jag skrev hade jag lyckats ta mod till mig och avsluta den destruktiva historien med Han.
Jag meddelade också att det fanns
kringliggande komplicerande faktorer.
Dessa var då inget jag kunde gå in närmare på.
Efter att ha sagt till Han att vi inte kunde fortsätta längre var det ju en del bönande från hans sida.
Som snart övergick till velande.
Ena dagen: jag älskar dig, du är min framtida fru och jag ser oss med kids ihop.
Andra dagen: jag vet inte om du är rätt för mig, jag vet inte vad jag vill.
Diagnos: personlighetklyvning alternativt psykopat.

Kanske en lite väl hård bedömning men what the fuck.
I vilket fall så var det sedan länge bestämt att Han skulle flytta till Växjö.
Han flyttade för två veckor sen nu och dagen innan han åkte träffades vi och pratade.
Jag sa att jag inte vill höras alls mer.
Han instämmde.
Klart jag blev lite ledsen efteråt, men samtidigt känns det så väldigt befriande.
Vilket jag antar är ett bra tecken.
Och nu till de kringliggande komplicerande faktorerna.
Ni har antagligen redan gissat att det handlar om en annan man.
Vem? kan man ju då fråga sig.
För att inte tråka ut er så har jag gått och blivit kär i:
Min brors bästa kompis.
Uppväxt i vårt vardagsrum.
Två år yngre. (20)
Bor hemma.
Det vill säga granne med mina föräldrar.
Så mycket roligare blir det kanske inte.
Men han är helt underbar.
Det är nästan tre måndader sedan vi träffades nu.
Så det känns som om att detta kommer fortsätta vara bra.
Och jag tror inte att det blir några större problem när jag är ute och reser heller.
Klart jag kommer att sakna honom men det är ju under en relativt begränsad tid.
Så nu vet ni hur det ligger till.
Men självklart medför nya förhållanden också nya problem.
Så misströsta icke.
Ältande inlägg kommer finnas att tillgå titt som tätt!
So long my friends:)
 

Kommentarer
Postat av: Gloom

Brorsans kompis... vissa saker får man lov att välja bort. Tänk allt din brorsa vet om honom som han inte vill veta om sin systers pojkvän...

Postat av: Evelina

Jag fick brosans godkännande innan jag gav mig in i detta... trodde det skulle bli konstigt men det fungerar förvånandsvärt bra detta och vi har riktigt kul ihop. Men nog har du en poäng alltid:)

2007-08-30 @ 13:15:13
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: msJulia

Gloom: Få nu inte henne att byta snubbe igen...jag har det jobbigt nog med att komma ihåg namnen på de jag ligger med...

2007-08-30 @ 19:50:59
URL: http://msjulia.blogg.se
Postat av: Malin

Det är underbart att få läsa dina blogg igen! Det gör min dag!!!! Tack Evelina!!! Skönt att höra att d löst sig igen mellan er! Du är grym på att skriva...! Borde skriva en bok:) förresten missade du ju Hoyride i lördags! Hoppas bröllopet var bra. Ta hand om dig!!! Kram kram

2007-08-31 @ 12:08:53
Postat av: Evelina

Vad du är snäll!!! Det är ju roligt att man kan glädja någon...haha! Nästa gång det är hoyriders kommer jag - garanterat! Kramkram

2007-09-02 @ 17:51:12
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Abdulvanja

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-12-16 @ 10:42:08
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback