Blogga och Jobba = Sant

Måste bara börja med att påpeka för min "kära" vän msJulia att det inte är så att det var första gången jag såg detta "Carrie-får-pengar-för-sex"-avsnittet. Är alltså inte en efterbliven SATC-tittare. Jag var bara tvungen att ta upp detta med moralens vara eller framförallt icke-vara i mitt liv. Befinner mig för tillfället på arbetet. Människor har frågat hur jag hinner blogga, och jag svarar "för att jag jobbar såklart". Ser inget paradoxalt i det överhuvudtaget. Annat jag gör när jag befinner mig på min arbetsplats: pluggar, läser andras bloggar & nyheter och lyssnar på radio. Tjänar jag pengar på detta? Svar: Ja. Nu ringde det precis till mig bara för det! Hallå - jag bloggar? Kan du vara vänliga och ringa tillbaka lite senare? Nej, så sa jag inte. Det var en trevlig tjej som ville köpa lite transparent maskeringstejp. 

Imorgon ska jag på N:s efterlängtade 30-års fest, ska bli såå skoj! Vi har precis kommit på vad vi ska ge henne, men det kan jag inte avslöja förrän imorgon. Hon är världens grymmaste på festfixeri och matlagning så det är som upplagt för en lyckad kväll. Dagen efter ska jag dock på kvartalsutbildning i BodyJam (ett av passen jag kör på gymmet). Vi hoppas att detta nya danspass innehåller få snurrar för annars finns risk för obehagliga överraskningar för mina medtränande. På tal om det C ringde precis och påminnde mig om att köpa BIB tills imorgon. Får jag inte glömma.  

Ikväll ska jag på Göteborgs Horseshow med H och M. Är inget super hästfan, men det är ju fina djur och det kommer säkerligen att bli skoj. Frågan är om det finns många skitsnygga och najs killar på ett sånt här event? Rent spontant känns det ju inte riktigt så, men jag tror ändå det finns potensial. Efter det ska jag skaka lite rumpa på Gretas tänkte jag, M spelar där ikväll så vi är några, förvisso inte gay, men dansglada människor som ska dit. Det får bli en lugn kväll för även morgondagen ska spenderas på kvartalsutbildning. I BodyCombat. Det är ett mer ilsket pass där eventuella aggressioner kan få utlopp. Men sånna har ju inte jag. Jag är from som en lamm, söt som socker och snäll som få. Vill helst inte ha några invändningar. Ha en fantastisk fredag kära vänner! 

Pusspuss 

 193810-8 Vilket är mest "jag" tro?  193810-7
                                                                   Förresten, kan man verkligen kalla detta hund??
                                                                                                                      


Kommentarer
Postat av: msJulia

Hallå, den där sötisen är inte mycket mindre än min Morriz!
Ok, jag tycker att påklädningen av den där lille var något överdriven även om jag inte har något emot kläder på djur så länge de tjänar ett syfte. Och då menar jag ett syfte som ger någon sorts positiv effekt för djuret ifåga, altså inte matte! Kläder på strävhåriga eller andra frusna hundar på vintern är alltså helt ok med mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback