Sovmorgon...

Efter fem timmars sömn ringde klockan 05.55 i morse. Det var dags att åka till Varberg. Precis när jag är färdig för att gå så ringer N och säger att de inte vågar åka idag pågrund av snön. Jaha. Det är ju inte så sannolikt att jag tar bilen själv och åker ner. Så spännande är INTE marknadskommunikation. Det var inte så mycket att be för, jag var ju ändå dödstrött så det var bara att dra av sig kläderna och hoppa (bildligt talat) ner i sängen och somna om. Och det gjorde jag med besked. Halv tolv vaknade jag och för första gången på länge kände jag mig riktigt utvilad. GSN - ganska så najs. Så nu sitter jag och läser tidningen i soffan och väntar på bättre tiden. Spelar lite piano, får passa på nu när man inte stör grannarna. Riktigt den filosofin har inte en annan boende här i huset. Han eller hon spelar också detta fantastiska instrument men på ganska så olämpliga tider. Min kompis L som sov här för några veckor sen vaknade vid ett på natten av att denne person spelade och sjöng för full hals någon trappa upp. Tur för mig att jag inte är lättväckt! Nu måste jag fortsätta utnyttja denna härliga och oväntat slappa dag. Om en stund ska jag sätta mig i bilen och åka ut till Landet, dvs den lilla ort där jag så att säga härstammar från. Det är också där jag ska låta mina sadistiska sidor komma till uttryck ikväll. Brosan - beware!  


Kommentarer
Postat av: Lajna

Hej Tösa!
Vilket roligt intresse du har skaffat dig. Nu fick jag ju reda på varför ni inte var i skolan idag... Läste att du vaknade halv tolv. Jag tror att det var en välbehövlig vila för din del...

Själv åkte jag tåget till skolan i morse och var faktiskt riktigt förvånad att det gick över huvud taget. När vi åkt ett tag hände det något, hela tåget ryckte till, varpå tåget stannade. Vad är det nu? tänkte jag. Då visade det sig att vi kört på en grävmaskin, i vilken det sitter en arbetare. Några killar som satt längre fram i tåget hade känt av smällen ännu mer och till oh med sett grävmaskinen välta. Rutan på tåget gick sönder och det blev en rejäl buckla på karossen. Hm.. Min tveksamhet till att tåget skulle krångla bekräftades nu. Men men, det var inte mycket jag kunde göra åt situationen förutom att snällt vänta på ersättningsbussen.

Det var min morgon medan du sov. (Oj, det lät som en filmtitel:-)

Ha en trevlig torsdag kväll!

Jag och Danne (min sambo (det låter lika vuxet varje gång)) ska nu smygstarta helgen med att gå på Thai Restaurang i Borås!

Adios!!

Kram från Lajna! (den lättväckta)

2007-02-22 @ 17:27:43
Postat av: Evelina

Lajna: Oj shit vilken morgon!! Hann ni till skolan ändå? Vad mysigt med middag ute så är mitt i veckan:) Kram på dig

Postat av: Madsgunhild

God bless you

2009-01-13 @ 10:46:12
URL: http://madsgunhild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback