Varberg, Bio och Bastu!

Trots att solen och de 20 graderna lyser/lyste med sin frånvaro tog vi oss ner till Staden Som Gud Glömde - Varberg. Jag vill  verkligen inte stöta mig med någon här nu, men hade ni pendlat dit i 2,5 år så skulle ni med all säkerhet stämt in. I vilket fall så satt vi där och lyssnade på Föreläsaren Med Det Konstiga Namnet. Jag var dödtrött efter att ha lagt all min energi och koncentration på min egen och andras bilkörning så mitt mission blev mer att stay awake. Sen skulle vi ju se filmen som började 18.30, 18.00 kom jag hem från SSGG så det blev bio på direkten. Och filmen var jättebra! Man måste ju bedöma den i sin egen genre liksom, så i mysig-film-av-helena-bergström-genren får den helt klart en 4 av 5. Lite hafsig/futtig dialog ibland men en riktigt mysig feelgood film. Skrattade gjorde jag också! Vilket definitivt var välbehövligt en dag som denna.
193810-3

Sedan föreslog S att vi skulle åka hem till henne och M och basta och dricka vin. Och så blev det. Vilket fantastiskt bra förslag! Nu sitter jag rosig om kinden och med solsken i blick...ja ni fattar. Bastu är typiskt bra forum för samtalsämnen av alla dess slag. Men vi hamnade såklart i den eviga diskussionen om förhållanden. Att det ska vara så krångligt!? Nu har jag ju inte det problemet längre, men det är fortfarande ett mycket intressant fenomen som kan ältas till döddagar. Och jag älskar det. Med eller utan pojkvän. Men lite sorgligt är det också, det måste jag erkänna:( 

Nu är det läggdags, fast först måste jag sätta ihop ett spinningpass. Har min bror och hans fotbollslag i spinning på gymmet imorgonkväll så det måste förberedas. Jäklar vad jag ska spöa skiten ur dom....muhahhaha!! (I varje instruktör bor en sadist, det vet ni va?) 

Guten Nacht!

Kommentarer
Postat av: MsJulia

Självklart vet alla att det bor en sadist i varje instruktör... Men jag säger såhär, i vissa mer än andra...

2007-02-21 @ 23:37:39
Postat av: Evelina

Hur ska jag ta detta? Hmm...jag tror jag tar åt mig och tar det som en komplimang:)

Postat av: Lisa

Ännu en tidfördrivare och ett måste innan dagens alla göror:) Kanske ett sätt att öka förståelse för varandra!
Hoppas du keep upp the good work medan jag är i fjärran öster för då är det väldigt kul att få drömma sig till er här hemma ibland! Ha en solskensdag! Kram

2007-02-22 @ 13:14:35
Postat av: Evelina

Lisa: det ska jag självklart göra! Och det är ju ännu roligare att skriva när man har lite besökare:) Kram på dig

2007-02-22 @ 13:22:48
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Alexandra Neldel

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2009-12-04 @ 08:57:49
URL: http://alexandra-neldel.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback