Aagare Bagare Bengtsson...

Måste bara kommentera min avslutning på det förra inlägget.
"Adjökenadjö" kommer från ett barnprogram som gick för en sisådär tio år sedan.
Jag avskydde det där programmet - ABC-tåget.
Det var verkligen riktigt läskigt.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var.
Läste på internet om någon som sa att det var ett "psykiskt labilt program".
Jag är beredd att hålla med.
Tyckte inte att det var bra i alla fall.
Tanken var alltså att barn skulle lära sig alfabetet.
Med medel som creepy melodislingor och repliker som:
- Nu åker vi och hälsar på A(!)agare Bagare Bengtsson.
För oinsatta: detta för att lära sig bokstaven B.
När jag får kids blir det inget ABC-tittande för dem.
Det kommer bli
TinkyWinky för hela slanten.
Alla mina barn kommer att bli gay.
Ni bör nog klicka på länken för att förstå den sista meningen.
Tjenixen
image143

Kommentarer
Postat av: Gloom

Problemet med Telefagies är inte att de är gay utan att de inte kan säga R, istället säger de teletubbiekjääääm och teletubkiekjaaaam!!! Hur pedagogiskt är det? Man vill ju liksom bara spy, och det var en välsignelse när kidsen tröttnade på skiten vilket de tack och lov gjorde ganska quickt.

Postat av: Evelina

Gloom: har du sett ABC-tåget?? ALLT är bättre än det. Så är det bara. Teletubbies är kanske inte det ultimata programmet, men ändå bättre. Så det så.

2007-06-19 @ 12:55:13
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Marie

har aldrig sett det där ABC-tåget...men låter ju inte som ja missat nåt =P
teletubbies har ja heller aldrig förstått mej på. det ska va bumbibjörnarna o för riktigt små barn krambjörnarna. o vad e det för fel på disney?
ha en toppenbra midsommar du oxå!! massa kramar

2007-06-21 @ 08:47:03
URL: http://dancetilyoudrop.blogg.se
Postat av: Nilsjennifer

really good site!!

2008-09-30 @ 10:37:53
URL: http://nilsjennifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback