Att ringa eller inte ringa, det är frågan...

Måste erkänna att gårdagen kanske inte var den mest givande i mitt liv. Den passerade ganska obemärkt och försynt, inbäddad i en tjock, grå dimma av trötthet. Och jag är lite rädd att denna dag följer i dess spår. Kanske inte i den obemärkta bemärkelsen utan mer den dimmiga delen. Under gårdagens telefonsupportande fick jag bita mig i tungan ett antal gånger för att inte komma med bitska kommentarer i stil med "jag skiter fullständigt i att du fått fel fanérremsor, du fick skiten i november - öppna och kolla direkt då, så slipper du ha världens kris nu TRE månader senare!!". Känner inte ni för att slänga ur er sådana kommentare hela tiden? Speciellt angående fanérremsor. Jag lyckades undvika detta i alla fall. Idag har jag tänkt mycket snällare tankar och dessutom sagt "trevlig helg" till alla, inklusive en mycket arg kund som undrar om vi verkligen kan konsten att plasta pallar. För det SKA bli en trevlig helg. Även om det kommer bli en del bärande av tunga lådor och, om jag känner msJulia rätt, skor. Det ska drickas en del vin och snackas mycket skit i alla fall.

Sen har det dykt upp en lite fråga i mitt huvud. Om man har tillgång till ett nummer till någon som i onsdags saimage23 "M har nummret om du känner för att ringa", ska man göra det då? Först tänkte jag inte ens tanken, men jag har lite svårt att släppa personen ifråga. Fast det finns en del omständigheter som gör det hela lite mer komplicerat. Hmm...fast det skadar ju inte att ringa? Dock är M som har nummret borta en vecka nu, så jag behöver ändå inte ta ställning till det ännu. Jag har ju inget att förlora direkt! Vi dejtar alldeles för lite här i Sverige. Man behöver ju faktiskt inte gifta sig med första bästa som man råkar stöta ihop med. Men det kanske ni redan visste? Usch vad jag inte vill gifta mig just nu förresten. Och med "just nu" menar jag inom de närmsta åren. Fast en gsn fest med efterföljande resa till varmt paradisland verkar ju rätt lockande. Svammel, svammel. Nog för nu. Kanske det finns tillgång till internet även i Bondeland? I så fall kan jag ju eventuellt skriva ett inlägg även därifrån. Ta hand om er, denna dimmiga fredag!   


Kommentarer
Postat av: msJulia

Klart att du skall ringa! Fan annars ringer jag, för egen räkning dock!...

Har du förresten problem med din blogg? Jag kan inte logga in på min eller skriva kommentarer. Skit!

Postat av: msJulia

Klart att du skall ringa! Fan annars ringer jag, för egen räkning dock!...

Har du förresten problem med din blogg? Jag kan inte logga in på min eller skriva kommentarer. Skit!

2007-03-02 @ 12:32:16
URL: http://msjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback