Che Guevara...

Är mitt i pausen på en film som jag och M tittar på. Hennes pojkvän ringde från ett land långt borta så hon fick dispens att prata lite:) Och vilken bra film det är. "Dagbok från en motorcykel" heter den och handlar om Che Guevaras resa genom Sydamerika. Den resa som sedan fick honom att blir kommunistisk revolutionär (dvs ingen person som jag sympatiserar med) och så småningom också dödad av CIA. Fantastiskt vilken miljö och vilken otrolig natur den utspelar sig i. Har varit i Eucuador och på Galapagosöarna, men jag blev verkligen inspirerad till att se mer av sydamerika efter den här filmen. Troligtvis skulle det kanske också ge mig lite perspektiv på de I-landsproblem som jag tidigare nämnde. Godnatt och sov så gott! 

Kommentarer
Postat av: msJulia

Ett politiskt inlägg på bloggen. Så vågat!
Hade jag inte varit bakfull hade jag börjat argumentera och fäktas hej vilt... Men vi har ju haft våra diskussioner tidigare så jag besparar andra bloggläsare detta.
Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback