Die Sonne scheint und ich trinke eine Fanta!

Idag var jag ute i solen i typ tre timmar. Och utan att överdriva hettar det i mina kinder just nu, jag kan se en (om än svag) rand efter mitt linne. Som ni märker är det två saker i föregående mening som är värda att uppmärksammas. För det första finns det faktum att jag fick lite färg efter tre timmar i vårsolen - vart tog ozonlagret vägen? Och för det andra att jag gick i linne den 27 mars och var übervarm! Om vi bortser från hela oroa-sig-över-klimatet-grejen så är detta very good. Nu måste jag hysteriplugga in i det sista. Jag har en lite skum ritual som jag började med redan på mellanstadiet innan proven. Den innebär att jag lägger alla böcker och anteckningar under huvudkudden och sover på dem. Jag tror att min teori bakom är att kunskapen verkligen ska tryckas in i huvudet liksom. Och hittills har det ju fungerat bra, så jag har bestämt mig för att fortsätta. Sen jag började på högskola har det dock blivit en del gedigna högar under kudden. Men det får det vara värt. Imorgon ska det tentas för drottning och fosterland. Guten Nacht! 

Ps. Rubriken är ett utdrag från tyskaboken som vi hade på högstadiet - Alles Klar hette den. Jag och kuss citerar denna flitigt. Rekommenderar er att börja göra destamma. Funkar alltid.

Kommentarer
Postat av: Patrik

ja fy f.. för högarna under kudden=) lycka till

2007-03-28 @ 17:36:20
Postat av: Evelina

Haha! Du har allt fått lida några gånger du:) Kram

Postat av: msJulia

Du kan inte skriva en sån rubrik och sen inte översätta den! Vissa av oss läste inte tyska, faktiskt... Och jag fullkomligt dööör av nyfikenhet!

2007-03-29 @ 20:43:50
URL: http://msjulia.blogg.se
Postat av: Evelina

Julia: solen skiner och jag dricker en fanta!

2007-03-29 @ 22:17:06
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Michaelmaia

Lots of great info, keep up the good work!

2008-11-06 @ 08:03:34
URL: http://michaelmaia.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback