P-böter vs soyamjölk...

Om jag var någon form av person med makt hade jag infört en lag. Vad för lag? Jo, en lag som säger att det är absoult, och jag menar absolut, förbjudet att sätta fast reklam i bilars vindrutetorkare. För dessa kan nämligen misstolkas som parkeringsböter. Vilket kan leda till A: plötsligt raserianfall med fara för allmänheten. B: Våld mot parkeringsvakt (om en sådan finns att tillgå), C: nervöst sammanbrott med tårar och hysteriska utrop i stil med "varför just jag!?" eller D: en kombination av a, b och c. Detta hände mig idag när jag parkerat på tiominuters parkeringen utan för Fokus och bara skulle smita in snabbt och handla. Vilket oftast tar mycket mer än tio minuter i och för sig. När jag kom ut så höll jag på att gå igenom alla steg ovan, men hann i tid inse att det bara var en stackars liten människa som hade öppnat en restaurang och ville att jag skulle spendera mina pengarna där istället för på Fokus.

För övrigt är jag och Fokus en alldeles egen liten kärlekshistoria. Jag avgudar denna mataffär och handlar i princip bara där. De har ett sortiment som heter duga och jag kan hänga där hur länge som helst och välja mellan örtkryddad kontra chilirökt kalkon, färskt dinkelbröd vs grova frallor och färskpressad apelsinjuice vs jordgubb/lime. Och sedan har de ju alla tänkbara soya/alternativprodukter. Dock har vi fått en liten fnurra på tråden. Sist jag och M var där var nämligen min favoritsoyamjölk slut. Och efter att förklarat för någon stackare i personalen att det är den tveklöst bästa produkten i sortimentet och att den måste finnas i hyllorna, gick jag besviket därifrån med ett fattigt substitut. Okej, jag kan förlåta denna miss. En gång är ingen gång osv. Om det inte vore för att det fortfarande var tomt i hyllorna när jag var där idag. Vi får inte in de för än senare i veckan...blablabla...dålig, för att inte säga världelös, ursäkt! Hur ska vi kunna ha ett förhållande om vi inte kan lita på varandra? Tyvärr finns inget bättre alternativ. Så jag får försöka förlåta och gå vidare, men det kommer att bli svårt.

Nu måste jag gå och titta på Anna Pihl och dricka kaffe med fattigt substitut i, och kanske en bit mörk Valrhona choklad (försoningsgåva från Fokus). Ciao!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback