Varför utsätter man sig för detta?

Idag har jag kanske gjort den bästa tentaflykten någon någonsin har skådat. Började dagen med impulsiv secondhandshoppning med S, M och M. Hittade nada. Åkte sedan hem och fick samtal från Han* om billiga MC grejer på Yamaha center. Så då var jag ju tvungen att åka dit. Har denna helg köpt boots, handskar och byxor. Om allt varit till ordinarie pris hade jag fått betala nätta 7000 kr, fyndade allt för 3000 kr. Men inga utgående crapmodeller, utan fina matchande skitcoola grejer. Nu ska det bara investeras i en najs hjälm också - sen har jag hela utrustningen. Sedan cyklade jag ner på stan och kollade på alla fånigt leeden människor höga på våren. Träffade Elin för en fika och diskuterade varför killar i största allmänhet är så jävla konstiga och varför man överhuvudtaget ska ha en pojkvän. Vi kom inte fram till något bra svar. Inte alls faktiskt. Vi var inne på teorin att det räcker med att ha sina tjejkompisar och en del one-nightstands då och då. På så sätt får man ju både närhet och människor som förstår en. Fast vi insåg väl kanske att det är något med relationer som gör att man vill ge sig in i dem. Vi kunde inte komma på exakt vad bara. 

På tal om detta så åkte jag MC med Han igår. Och det har vi ju gjort tusen gånger förut. Kanske därför som det kändes rätt så weird. Antar att det inte är så konstigt i och för sig, jag får väl ge det lite tid. Hoppas bara att det kan ordna upp sig. Just nu känns det mer som att singellivet var fan så mycket mer okomplicerat och enklare. Och ändå har det bara gått en vecka sedan jag och Han började umgås igen. Jobbig del i det hela är tiden som vi varit ifrån varandra. Man vill ju helst undivka tankar på vad den andre haft för sig. Men hur lätt är det i praktiken då? Suck och stön. Men nu orkar jag inte älta detta mer. Klockan är fem och jag har framgångsrikt lyckats fly pluggandet väldigt länge. Ska ge det en ytterst liten chans innan M kommer hit. Ikväll väntar middag med italienare från Turmässan och förhoppningsvis lite utgång. Bra sätt att skingra irriterande och störande tankar. Hoppas ni njuter av helgen! Pusspuss  


* Killen som fick panik, kommer hädanefter att refereras till som Han.


Kommentarer
Postat av: Bilalkaisa

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback