Moral, ack denna moral.

Jag tror att jag är en ganska ond människa.
Åtminstone tror jag att jag saknar vissa väsentliga drag som bör finnas hos en människa.
Exempelvis moral och dåligt samvete.
Finns otaliga exempel på detta som jag tyvärr ej kommer att delge er.
Jag ser mig själv som en ganska snäll och omtänksam människa.
Men ändå har jag nog gått miste om den där genen som fixar så att man "handlar rättfärdigt".

Det finns liksom en anledning till att jag alltid får be om "provträning" på SATS för tionde gånger.
 - Ja, det är första gången vi är här...

Eller att jag fick äran att köpa ut cigaretter när vi var små och smygrökte.
- Hur gammal är du då?
- Jag är 16 (egentligen var jag 13).
- Okej, du får köpa ett paket för den här gången då. För att du var ärlig och inte försökte låtsas vara myndig.


Ja. Ni förstår ju grejen.
image116


Kommentarer
Postat av: Emrekarine

Great .Now i can say thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback