Eller vad säger du Sverker?

Måndagsångest har för min del fått en helt ny betydelse.
Det började med att jag invigdes i den grupp människor som går under epitetet "heltidsarbetare".
Att jag arbetar åtta till fyra och är ledig fredagar hör inte riktigt hit.
Det är tillräckligt illa. 
Detta inrutade liv där man bara har helger och kvällar fria.
Fy!
Jag skulle vilja ta på mig rollen som Sverker och säga:
- Ska det vara så? Ska det verkligen vara så?
Och sedan skulle jag faktiskt vilja ta allt vad heltidsarbete heter och slänga i den berömda soptunnan.
Fast jag hade nog valt en annan design på min. Soptunna alltså.
Så det så.
Jag har tre dryga veckor kvar.  "Dryga" i dubbel bemärkelse.
Sedan åker jag.
Om jag överlever är ännu oklart.
Håll gärna tummarna.

image158

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback