Byggsatser is not the shit.

Min och T:s nya soffa levererades igår - en mycket fin sådan.
Nu stoltserar den i vardagsrummet som första och enda möbel, än så länge.
Vi hade beställt en Bryssel XL, vänster divan, på EM.
Åtta veckors leveranstid.
Är det då uppskattat när det levereras en Bryssel XL, höger divan?
Inte alls faktiskt. Inte det minsta.
Jag har mycket dåligt tålamod. Och mycket låg acceptans när det gäller situationer like this.
Ringde Mr EM och frågan hur fan han tänkte lösa detta.
Jo, men det är inga problem - det kan man bygga om själv.
Jo, det kanske man kan.
Men hade jag velat ha en fucking byggsats till soffa hade jag väl köpt den på IKEA - ELLER??
Då kom det lite hummande om att de kanske kunde komma ut och bygga ihop den.
Idag? frågade jag. Inte det nä. Då är det inte aktuellt.
Jag vill ha vår soffa NU.
Så det är tur att man är ihop med en snickare. En grym sådan dessutom.
Jag var alldeles för upprörd för att ens titta på soffan.
Men en liten stund senare så stod den där. Ihopbyggd och grann.
As you can see.
image169
Här är den, fast våran är mörkgrå och mycket snyggare.
Plus att vi har en fotpall till. Icke att förglömma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback