Fjällen

På söndag drar vi till fjällen.
Ja, päron, sis och bro.
Kul tycker ni kanske.
Ja, till viss del. Högfjällshotell, skidåkning, helpension, pool, bastu - gratis.
Den delen är mycket trevlig.
Det finns dock en hake - cause there always is.
Skidåkningen innebär i detta fall förvisso backar, men exkluderar sådana moderniteter som liftsystem.
Mina föräldrar älskar nämligen, den av många bortglömda varianten - längdskidåkning.
Jag har inte ärvt den genen.
Inte alls.
Jag avskyr cross-country skiing men älskar slalom. That's it.
Men vad gör man inte? Klart man hänger på.
Sa jag att det tar en halvtimme med bilen till Hafjell??
Och att slalomskidorna redan är packade?
Kan nog bli kul ändå.
Moahahaha!
image171
Här är jag in action för ett par år sedan.
Innan jag började med längdskidåkning trodde jag att efter uppför kommer nedför.
Det gör jag inte längre.
I den här sporten går det bara uppför.

Kommentarer
Postat av: Odinkamilla

Incredible site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback