Jädrans danskar...

Idag har jag befunnit mig i backar.
Och inte i vilka backar som helst.
Utan sådana med lift!
Jag är allt annat än missnöjd.
Vi övergav spåren och X-countryskiing, till förmån för Hafjell och downhillskiing.
Nu börjar det likna nått.
Fast det var bara för en dag.
Men jag kan leva på det lääänge.
Är det något jag älskar så är det utförsåkning.
Trots det har klarat mig utan allt för många brutna ben.
Jag, bro och sis är alla ganska duktiga skidåkare.
Syrran tävlar till och med.
Så vi tillhör inte kategorin som glider ner barhuvade i jeans.
Vi åker rejält påpälsade med hjälm och ryggskydd.
Dansken* får skylla sig själv som jag brukar säga.

image175
Jag och syrran...

*samlingsord för alla ofantligt irriterande nybörjare som alltid är på fel plats vid fel tidpunkt.



Kommentarer
Postat av: msJulia

Hahaha...ryggskydd! Grymt hardcore, visst...men erkänn nu, du har själv danskt ursprung och åker inte i annat än rosa overall!

Postat av: Tonyanne

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2010-06-17 @ 11:11:27
URL: http://tonyanne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback