We're gonna get married...nanana...

Dagens första fikarast avklarad.
Diskussionen rörde barn och giftemål.
Jag har alltid velat gifta mig ung under förutsättning att det är med "den rätte".
Så man ser snygg ut i klänningen liksom.
Och så att man kan vara gift ett tag och vara säker på att det fungerar.
Innan man skaffar kids liksom.
Gifta sig när man är 25 kanske, och en liten knodd när man är typ 28?!
I och för sig är det rätt löjligt att ens försöka planera, för det blir ändå aldrig som man tänkt sig.
(Btw*, för er som sett den filmen: man kan alltså INTE lämna tillbaka kids när det väl ploppat ut.)
I vilket fall så känns "min plan" tilltalande, och jag tänkte stick to it i den mån det går. 
Precis när jag skriver inlägget så börjar min kollega också prata om giftemål.
Eller närmare bestämt själva frieriet.
Vi var båda rörande överens om att vi är jämställda och jämlika som fan, men we want our man to pop the question.
Och då skall det vara romantiskt och det skall vara - vill du gifta dig med mig?
Inte
- ska vi dra en förlovning lr?
Sen så konstaterade vi att man numera faktiskt kan vara förlovade ett bra tag innan själva giftemålet äger rum, men det skall ändå vara det som är själva slutmålet - inom en rimlig tidsperiod. 
Inte utan att man blir lite giftassugen:)

image200
(*Btw - by the way. Älskar att använda ord från internetgenerationens ordförråd.)

Kommentarer
Postat av: msJulia

JAG RYYYSER!

Hur kan vi vara så lika och ändå så olika?...haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback