Back to basic...

Det var verkligen hur länge sen som helst jag bloggade.
Som ni kanske förstår så har jag alltså börjat arbeta igen.
Och som alltid ter sig denna aktivitet som en av de mer överskattade i livet.
Efter att ha varit ute och rest i höstas och varit relativt ledig fram tills igår, så känns livet som heltidsarbetande jävligt surt rent ut sagt.
En rejäl vintertrötthet/depression har också infunnit sig med full kraft, vilket gör att inläggen framöver kommer att ha en genomgående negativ ton. Också en av anledningarna till att jag börjar blogga igen.
Take it or leave it, som katten brukar säga.

Så, whats new on the västfront kanske ni undrar?
Eller så kunde ni inte bry er mindre. Då är det dags att sluta läsa.
I vilket fall så kan man kortfattat summera 2007 med att:

- gjort slut med Han och flyttat isär.
- tagit examen.
- börjat jobba.
- blivit ihop med Han igen, men gjort slut då det absolut inte funkade.
- Träffat ny kille, T.
- Rest långresa till andra sidan jorden (Nya Zeeland bla).
- Hyrt ut lgh och flyttat hem till päronen. (Suger röv)
- Köp ny lägenhet på landet tillsammans med T. (gambling som fan)
- Börjat nytt jobb.

Man kanske kan säga att det varit ett ganska händelserikt år. 
Men nu skall det då tydligen börja stabilisera sig med köp av egen bostad, helstidsjobb och annat krafs.
Tvek på om det är en höjdare, men men. Life is a bitch - det vet vi ju alla.
Just nu är jag och T i full färd med att fixa i ordning lgh som vi köpt.
En grymt fin 2:a på 70 kvadrat byggd 2003. Kommer nog bli gsn. 
Hoppas kunna bo där om en vecka eller så.

Nu skall jag avklara ytterligare en dryg timma och sedan får jag åka hem.
Av någon outgrundlig anledning så har jag börjat spela fotboll i ortens damlag.
Av någon än mer outgrundligare anledning så vill man ha mig som "tränare" för detta lag.
In med bollen i mål säger jag bara.
Ikväll är det löpning med lagetsom gäller. Kan bli kul.
Vädret är ju underbart och att springa är ju verkligen famouse för att vara en rolig aktivitet. 
INTE.
Okej, nog med gnäll. Fikadags på jobbet.

It's good to be back.
Pusspuss
 
 

Kommentarer
Postat av: msJulia

Tjena stumpan! Lust att komma över på en trekant med mig och Stainless...;)

Postat av: Gloom

Måhända att Bohus och Surte är gettoskolorna men alla inavelsavkommer från alla inavelsbönder från landet sätter dom i Ledetskolan, deså!!! Ledet=dräggskolan nr:1

Lycka till med fotbollen.

2008-01-08 @ 16:32:12
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Evelina

Julia: klart jag har!
Gloom: du vet inte vad du snackar om, det är ju uppenbart. Men tack för ditt pushande för den här fotbollsgrejen...:)

2008-01-09 @ 14:19:29
URL: http://evelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback