Intervju idag...

Jag håller på och söker jobb.
Har hittills hittat ett enda som jag vill ha.
Detta sökte jag i oktober.
Gick vidare från ansökan, till telefonintervju, till personlig intervju och idag har jag den sista intervjun.
Känns riktigt skoj att ha gått så långt.
Vad det är för tjänst?
Traineetjänst för att bli chef på ett mycket känt och stort svenskt möbelföretag.
Sjukt att tänka att man själv kanske kan få ett så seriöst jobb.
Det finns dock några problem.
1. Flyttbarhet - man måste efter ett halvår till ett år vara beredd att flytta wherever, whenever.
2. Arbetstider - detaljhandel betyder oregelbundenhet och ibland något så vidrigt som helgjobb.
3. Lön - i början kommer jag att behöva gå ner i lön. Men det bättrar iofs på sig sen såklart.

Major problemet är punkt nummer ett. Jag har ju inte ens flyttat in i min nya lägenhet ännu och så skall man redan börja tänka på att flytta igen. Eventuellt till Haparanda eller Murmansk. Suget är väl inte jättestort skall jag villigt erkänna. Men på intervjun idag skall jag säga som det är - och så får vi se om de vill ha mig trots det. Håll tummarna please.

Kommentarer
Postat av: msJulia

Hälsa de där möbelpamparna att du har en polare som gärna tar jobbet istället för dig, om du nu kommer på att du inte vill ha det. Och det är lugnt, du kan vara ärlig och berätta för dem som det är. Att jag är precis lika skillad som du, dock har jag knullat runt liiite mer...
Och Murmansk blir inga probs, har man bott TREEE år i skövde klarar man det mesta...

Postat av: Gloom

itt saonds lajk ajkea... Me wife har också sökt jobb där men blivit avskräckt av att behöva flytta till Haparanda, trots att hon varit på IKEA i Haparanda och shoppat loss till full belåtenhet!

Lycka till ialf, ju längre från Ledetskolan desto bättre!!!

2008-01-18 @ 10:09:01
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Stainless

Go for it! Får du det men inte hittar suget kan du alltid gotta dig i att ha slagit alla de andra 1 miljard sökande :)

msJulia sluta tracka min kära stad!

2008-01-18 @ 17:45:18
Postat av: Evelina

Julia: du är NÄSTAN lika skillad som jag hjärtat, nästan. Men när det gäller den sexuella erfarenheten tänker jag inte vara med och tävla. Liksom jag inte går in och börjar boxas tungvikt med två brutna armar...du fattar!:)
Gloom: är det därför dom tjatar om Haparanda och Murmansk i varenda intervju?? Det kanske är dit dom skickar alla nyanställda offer...
Stainless: ja, jag kör på den strategin. Känner mig hyfsat nöjd så här långt faktiskt. Men det hade varit kul att gå vidare ännu länge. Have fun på morris "the rat" denison partyt ikväll!

2008-01-18 @ 18:50:05
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Stainless

Går det att vinna ska man göra det, så enkelt är det! I will!

2008-01-18 @ 19:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback