Det är lätt hänt att man glömmer...

Så var det måndag igen.
Imorgon är det tisdag och för mig veckans sista dag.
På onsdag åker jag till Florida!
Ett faktum som jag är allt annat än missnöjd med.
Helgen har varit bra, och festen blev lyckad!
Tyvärr blev det ingen mat över, hade tänkt rest-äta fram tills vi åker men kylskåpet är  T O M T.
Vi var i lägenheten fram tills elva tiden då vi tog bussen in till stan.
Kvällen spenderades sedan på Park Lane och anlände tillbaka till hemmet vid fyra-fem tiden.
Inga större missöden under kvällen.
Dock blev det lite stressigt när vi skulle till bussen.

Jag noterade att det stod ett par skor kvar i hallen som jag inte kände igen.
Sa till T att det verkar faktiskt som om någon har glömt ett par skor.
Hånfinandes och med mycket nöjd uppsyn meddelade han att 
- allt som är kvar i lägenheten tillhör oss.
Jaja, fine tänkte jag och så sprang vi iväg.
Vi hinner nätt och jämt i tid till bussen, och när vi precis skall kliva på får bror ett samtal.
Jag hör bara följande:
- VA?! Är du kvar i lägenheten? Vad fan gör du där?
Då visar det sig att vi faktiskt råkat låsa in och glömma en av gästerna som varit på toa.
Denna gäst är dock inte alltid helt med i matchen, och det hade tagit en liten stund för honom att inse att det faktiskt inte var någon kvar i lägenheten. Han hade lullat omkring en stund och till och med ätit lite av chipsen som jag ställt tillbaka i skafferiet. (Hur nu fan han hittade dom??)
Med lite meck och sinkande av bussen, lyckades han dock hinna med den.
Vad han hade att säga till sitt försvar?
- Jag bajade ju inte ens!!
Ytterligare kommentarer till denna historia verkar överflödiga. 
image217



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback