Lite ledsen...

Jag är en nyfiken person, det ska jag villigt erkänna.
Ofta vill jag höra allt om allt, för att det är kul helt enkelt.
Men jag är också en person med mycket integritet när det krävs och avskyr när människor ljuger.
När jag var mindre var jag nog ganska naiv.
Några år och insikter senare är jag absolut inte det längre.
Tvärtom så kan jag nuförtiden vara överdrivet misstänksam och realistisk.
Därför vill jag numera veta allt om allt, för att slippa bli sårad och "tagen på sängen".
Dessutom blev jag som ni kanske vet väldigt
ledsen och besviken för ett litet tag sedan. 
Och det spär ju naturligtvis på känslan av osäkerhet, även om jag jobbar på att bli (och faktiskt är) bättre.
Så då undrar jag ju så klart i en specifik situation - om man är på fest, varför säger man inte det då?
Varför får man det att låta som att det är "jag och tre polare som drar ett par öl", när facebook benämner det som fest både skriftligt och bildligt.? Varför inte säga som det är?
Jag undrar också varför jag, speciellt inför lördagen, ses som någons jävla morsa?
Igår satt de och pratade om inflyttningsfesten, och vilken röjfest det skulle bli.
Jag förstod också det underliggande skämtet, men så jäkla kul var det inte.
Min bror drar kommentaren att:
- Fast Evelina säger ju att det inte skall bli så...
Kommentarer som att:
- Evelina kan väl ha sin egen fest, har också fällts. 
- Var inte så jävla tråkig, har jag också fått höra.
Och allt detta utan att jag sagt i princip ett ord för att berättiga dessa uttalanden.
Jag har sagt att jag inte vill ha hur mycket folk som helst, och att jag vill att lägenheten är hel efteråt.
Är det så jäkla konstigt? Allt är helt nytt och vi har bott där i en månad. 
Men framförallt, varför verkar alla tro att det bara är jag som bryr mig?
Är det inte T's lägenhet också? Mig veterligen så äger vi 50 % var. Exakt. Av allt.
Så där sitter man som ett tråkigt fån, och skrattar med för syns skull.
T sa inte ett ord.

image209                image210
Symboliskt. - första bilden sökte jag på "total destruction" och den andra på "paradise".

Kommentarer
Postat av: Nikolaidina

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback