Dancing queen?

Sådär ja, då var man duschad och klar för sängen.
Tidigare nu när jag jobbar, helt klart.
Efter jobbet så åkte jag hem och fick hjälp av kuss med att packa ihop mitt köksbord.
Det ska bytas ut mot det som jag hade när jag bodde i skogarna och livet såg lite annorlunda ut.
Efter det så blev det Dansforum med J, där vi testade Hip Hop New Style. Kanske inte riktigt våran grej, även om det var kul. Imorgon testar jag istället Jazz, och sen får vi bestämma oss för vilken kurs vi skall gå.
Nästa vecka är terminsstarten. Jag älskar verkligen att dansa, och har hållt på med det på i olika former på ett eller annat sätt sedan jag var liten. Men det är en speciellt typ av människor, och en speciell sorts atmosfär i danskretsar som jag inte riktigt är van vid. Jag antar att det är lite samma sak med gymfolk, med gymmet har ju varit lite som ett andra hem i många år, så där märker jag det inte ens längre. I vilket fall skall det bli kul med lite variation!

På vägen hem gick jag på Rosenlundsgatan. Jag har i princip aldrig promenerat där förut, men fasen vilken skabbig gata! Jag är ledsen att behöva säga det, men det är ju lite skumt när man klockan åtta en måndagskväll träffar på tre olika typer av socialt förfall inom loppet av två hundra meter. Tråkigt, hemskt, ledsamt och lite läskigt. Nästa gång tar jag en annan väg hem. Inte för att jag vill blunda för verkligheten, men det kändes inte helt hundra att traska omkring där ensam.

Godnatt och sov så gott!


Vy från Rosenlundsgatan.
Väldigt fint område "egentligen"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback