Trubbel...

Nu när det känns som sommaren börjar ta slut, då lyssnar jag på denna.
Väldigt vacker text. Den känns ganska vemodig också, ungefär som att börja jobba igen efter semestern.
Jag tänker alltid; har jag verkligen njutit tillräckligt nu? Har jag uppskattat allt jag gjort ordentligt?
Och så hoppas jag att jag inte varit alltför odräglig mot min kära familj. Ofta får dom ta all skit när man inte är på topp.
För det mesta har jag dock varit på ganska bra humör, men ibland har det varit lite jobb och stress som gjort mig...ehh...hetsig?! Summa summarum så är jag i alla fall jättenöjd med sommaren. Seglingen var ju helt fantastisk, många härliga helger i Fjällbacka blev det och cyklingen på Österlen var väldans mysig!
Klicka på länken nu, så njuter vi lite och tänker "sommar".

Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor.
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt.
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor
men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt.
Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt
och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst.
Därute doftar det av sommarns alla dofter.
Där är det sommar, men här inne är det höst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback