Fågel, fisk eller...


Denna syn mötte mig alldeles nyss näs jag kom till jobbet.
Varför skulle den jädrans fågel dö på just min favoritparkeringsplats?
 Nej, jag ser inte det själviska i denna fråga. 
Däremot har vi spekulerat i vad som kan ha hänt denna måsunge.

A. Det är en fågel. Aka riktig dum. Den glömde bort/visste inte att den kunde flyga och avled därmed efter det höga fallet från lagertaket.
B. Min syster föreslog att fågeln som så många andra i dagens stressiga samhälle; "gått in iväggen". Är det dessutom en betongvägg man går in i, kan ju reslutatet bli förödande (se bild).   
C. Svininfluensa. Eller annan valfri djur-influensa.


Även om jag avskyr fåglar så har även jag ett hjärta.
Så R.I.P lilla vän.

Kommentarer
Postat av: kuss

åh gud! en ny influensa! svin och nya och fågel och allt är ute: nu är måsinfluensan här. förrsten, ska du med till second hand i högsbo i eftermiddag eller, öppet 12-18 och jag är gött sugen.

2009-08-26 @ 09:13:34
Postat av: Julia

Nu gråter jag stora tårar ner i kaffet... Hur kan du vara så känslokall och lägga ut en bild på liket av den varelse som en gång kunnat bli en vacker mås?? HUR KUNDE DU?

2009-08-26 @ 09:30:14
Postat av: Evelina

Kuss: sugen Ja. Hinner? Tveksamt. Höras sen. Absoult!

Julia: Krokodiltårar eller? Vacker mås - I don't think so!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback