7 dagar kvar...

Ja allesammans... en vecka kvar till julafton!!
Jag känner mig lite som ett barn, och ser förväntansfullt fram emot tomte, paket och kalle ankas jul.
I morse sprang jag till jobbet, och tränade core på företagets gym. Känns som en riktigt bra start på dagen!
Imorgon ska jag och H gå på stan och julmysa och handla julklappar. Härligt! Jag har sisådär en miljon timmars övertid så jag tycker att jag förtjänar ett par timmars ledighet. H har för övrigt på ganska kort tid blivit en mycket god vän, vilket jag är SÅ glad för. 

I övrigt vette fan vad som händer. Jag trodde att allt var ganska bra, men tydligen kunde jag inte haft mer fel. Känns riktigt tråkigt, för jag tyckte verkligen att det kändes lovande. Min enda restriktion var tempot, varför skynda sönder något? Kanske att det går att fixa, kanske inte. Ni vet vad jag brukar säga; den som lever får se. Och naturligtvis, mitt i all röra, så dyker något gammalt upp som gubben i lådan. Så nu är det mesta upp och ner. Fast jag känner mig glad ändå. Att vara själv, dvs inte i en relation med någon, har nog varit det mest utvecklande för mig sedan jag lärde mig prata någon gång i slutet av 80-talet. Jag är nöjd, glad, förhållandevis i balans och i största allmänhet tillfreds. Jag har världens bästa familj, underbara vänner och ett grymt bra jobb. Varför skulle jag klaga? Träffar jag någon är det naturligtvis ett plus, gör jag inte det så är jag faktiskt lycklig ändå. Ja, jag tar mig friheten att använda begreppet "lycklig". Jag hoppas och tror att det är en sund inställning till livet i största allmänhet.

Det blev en rätt lång utläggning det där, men det får ni leva med. Tycker att vi avslutar med lite
idol Erik.


"Hey, I'm a believer, and gravity's letting go of me tonight
You came out of nowhere, when everything was passing by at the speed of light
So hold my hand and never let me go
Take a leap of faith into the unknown"


 


Kommentarer
Postat av: kuss

"Jag har världens bästa familj, underbara vänner och ett grymt bra jobb"



Jag saknar kusin i den meningen, jag är varken familj eller vän. Eller jobb heller då.

2009-12-17 @ 11:36:33
Postat av: Evelina

Du är ALLT Kuss - vän, familj och ibland en jävla massa jobb:)

Postat av: kuss

Haha. Funderade vidare över om det var jag som var idol-Erik. Gillar det mer än lill-Erik som jag brukar åka dit på.

2009-12-17 @ 14:32:40
Postat av: Evelina

Du kan få vara idol-Erik. Det kan du. Från och med nu.

2009-12-17 @ 16:21:19
URL: http://evelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback