De gamla skatornas seglarvecka...

Jag trodde ju att seglarveckan var över.
Tydligen hade jag fel.
Numera finns det nämligen TVÅ seglarveckor (som om en inte var tillräckligt??).
En för det lite yngre klientelet, och en för de gamla skatorna.
Gamla skatornas seglarvecka pågår just nu, och dagen till ära når de Fjällbackas hamn.
Ska bli intressant att se alla kompetenta bryggseglare från Kungliga Hufvudstaden försöka lägga till när det blåser kuling.

På bryggan har gästhamnspersonalen satt upp lappar som lyder:

"Tisdagen den 21/7 kommer seglartåget till Fjällbacka hamn. Det kommer att spelas mycket hög musik och föras oväsende hela natten. Vi rekommenderar er att istället öka er till Hamburgsunds gästhamn".

Verkar vara populärt det där tåget.

   

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha! Nästa år är jag med i gamla skatornas gäng, utan tvekan. Och även vi var måttligt populära, kände oss lagom hatade när urbefolkningen hötte med nävarna efter oss. Huvaligen.



Hoppas du har en härlig semester! :D Kram!

2009-07-22 @ 00:15:35
Postat av: Evelina

Då tycker jag vi gör sällskap kära du:) Jag har det bara fint. Ses snart! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback