Ett icke accepterat beteende...?

Sådär ja, då var jag vaken!
Mycket bra kväll igår, men vi stannade på första stället i Linné och struntade i att gå vidare.
Kvällen fortlöpte utan större skandaler, men jag hamnade i en lustig diskussion om varför jag inte dricker.
Inte så att jag är någon form av nykterist, absolut inte, men jag dricker väldigt sällan.
De vanliga argumenten; men du kan ju bara ta en öl, eller ett glas vin för att det är gott!, dök upp ett antal gånger.
Ja, det skulle jag absolut kunna göra, och det händer även att jag gör det. Men för mig är det på något sätt onödigt. Ska jag dricka kan jag lika gärna göra det ordentligt i så fall, men eftersom jag inte heller gillar att vara full så blir kontentan att jag sällan intar alkoholhaltiga drycker. Dock har det även hänt att jag tagit det där glaset vin, och även att jag varit riktigt drängfull också. Som tidigare nämnt händer detta väldigt sällan.
Då jag är så fantastiskt rolig (mycket objektiv bedömning) ändå, så brukar det inte spela någon roll, förutom när någon lite halvlullig medlem i sällskapet bestämmer sig för att ta den här diskussionen med mig. Jag finner det alltid lika lustigt att det är jag som måste försvara mig, långt mycket mer än de som super skallen av sig varje helg.
Mycket, mycket konstigt i mina ögon.


Som ni förstår kände sig sällskapet tvungna att
hotta upp min kaffekopp (alkoholfri dryck) med en WB lapp tagen från en ölflaska.

Kommentarer
Postat av: msJulia

Hahaha, svennen i sitt ässe! Det SKA fanimej supas på krogen! Allt annat faller ur normen och är inte ok. INTE!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback