Hallå? Eluttag någon??

Nu är det inte min uppkoppling som är problemet längre, utan min batteritid.
Jag har 11 minuter på mig att skriva ett inlägg.
Det är lite spartanskt att vara ute med båt nämligen, speciellt om gästhamnen saknar ström.
Jag har i strilande, sliskigt och pissigt regn, tagit mig till café Skäret, där jag nu intar Caffe Latte och surfar.
Vädret är alltså inget vidare idag heller, men imorgon ska det vara fint säger dom.
Vi skall strax ge oss av till Stocken på Orust, där vi ligger kvar över natten.
Imorgon kväll drar le päron hem och jag blir upphämtad av Julia och gänget. Vi drar därefter tillbaka till Fjällbacka för att spendera helgen där. Mycket Fjällbacka denna sommar, men det gillar vi.

Just nu pågår någon form av skådespel utanför fönstret här, när alla bakfulla seglare skall ge sig av. De ligger ju... HÄR DOG MITT BATTERI MEN SNÄLL PERSON PÅ CAFÉT HITTADE ELUTTAG ÅT MIG!... ganska många båtar i bredd här och på vägen hit noterade jag att ett utav hamnvärdarnas problem. En av båtarna i mitten av en rad, saknade besättning. Typiskt jobbigt när fyra båtar innanför vill ge sig av. Jag undrar mest om det är bortamatch eller drängfylla som gör att de inte är där. Eller kanske en kombination?

Nu ska jag loggain mig på den polska leverantörens hemsida and do some good work. Tills vi hörs nästa gång (beroende på internet- och strömtillgång) önskar jag er en fortsatt trevlig dag! 


Ni kan ju föreställar er de problem som kan uppstå här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback