Hallelujah moment!

Jag är i smögen och har bätte uppkoppling än någonsin. I båten!
Vi har nu lagt till vid bryggan.
Tyvärr får man tydligen inte lägga dragg här längre vilket vi precis gjorde.
Detta ställer till lite problem då vi måste ta upp den igen. Jag lämnar detta till le päron och surfar lite istället.

På vägen hit noterade jag också att det är sjukt mycket båtar ute, jämfört med v.27 då jag var här sist.
I sotenkanalen (smal passage på väg söderut från Fjällbacka) kändes det ungefär lika trångt som på mellandagsrean i Nordstan. Me don't gillar. Me tycka folk är lite jobbigt. Me kanske har
agorafobi?

Annars är det lite halvdåligt väder just nu, men det gör inte så mycket eftersom Smögen är västkustens dåligt-väder-mecka med affärer och annat sköj man kan göra istället.
Min plan är dock att hänga lite i båten först. Kanske läsa lite. Dricka en del kaffe. Typ slappa helt enkelt.


Svårt att fånga trängsel av båt på bild. Men jag tror ni fattar.
Ni är smarta. Eller nått.


Jag är högste kaffechef ombord.
Arne har lärt mig laga mat/dryck i hårt väder.
Vi har övat i en hammock. Bland annat.

Kommentarer
Postat av: lattemorsa

härligt att va ute me båten : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback