Mot Smögen!

Så var jag återigen på Café Bryggan för att klara av dagens arbetsuppgifter.
Jag känner mig lite stressad eftersom le päron vill åka så snart som möjligt, innan alla tusen miljoner andra människor i hamnen har skakat av sig sin bakfylla och också bestämmer sig för att ge sig av.
Vi styr kosan mot Smögen nu, och sedan får vi se vad som händer.
Måste bara inflika att medans jag skriver detta trillar mer och mer folk in på cafét och mummlar saker som; kaaafffe, fruuuukooost, toooalllette... De ser måttligt fräscha ut får jag säga. Många av dem har också en otroligt störande dialekt. Stockholmska. Till och med kassörskan ser ut som sju svåra år. Det är nu man sitter och är mycket nöjd med sitt eget icke-bakis tillstånd.

I alla fall. Igår cyklade vi varken till hällristningar eller Norden ark, utan Grebbestad. 3 mil dit och tillbaka. Utan växlar. Det var ju ganska så ambitiöst av oss. Aktiv semester it is. En liten lunch på bryggan i Grebbestad blev det och sen tillbaka till Fjällbacka igen. Jag hann även med att fynda lite på Sportshopen (se bilder). Först när mamma och jag skulle duscha och basta märkte vi av att seglartåget var här. Vi stod ungefär tjugo minuter i kö för att överhuvudtaget komma in till duscharna. För pappa tog det cirka en sekund. Å andra sidan var herrarnas bastu sönder, så jag antar att det gick på ett ut.


Två trevliga linnen för 149 kr styck. Bra där!


Dessa byxor har redan en speciellt plats i Evelinas hjärta. Passar ypperligt till hennes nya jacka för det första. Sedan var de också vääääldigt billiga. På lappen stod nämligen 199:-, dessa brukar normalt kosta cirka 700 spänn. När Evelina kom fram till kassan sa den unga damen att de var felmärkta, och de facto kostar de 399:-. Evelina blev mycket missnöjd och sa att det var ju inte hennes fel att affären gjort bort sig. Unga damen kallade ner chefen, och chefen tyckte att Evelina skulle betala 399:-. Evelina sa att NEJ det tänkte hon minsann inte göra och att hon hade svensk lag på sin sida (vart fasen fick jag det ifrån???). I vilken fall blev chefen till slut så irriterad på att Evelina vägrade ge sig, att hon sålde dem till Evelina för 199:-. Evelina är mycket nöjd. Evelina tycker också att hon hade rätt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va rätt att få dom till de priset som du vill. Hoppas jag också har lika tur någon gång med typ ett asdyrt plagg. Det är ju drömmen det där. Låter som om ni har det trevligt annars. Se ya soooon Kram kussen

2009-07-22 @ 11:29:13
Postat av: Elin

Gud va rätt att få dom till de priset som du vill. Hoppas jag också har lika tur någon gång med typ ett asdyrt plagg. Det är ju drömmen det där. Låter som om ni har det trevligt annars. Se ya soooon Kram kussen

2009-07-22 @ 11:29:24
Postat av: msFreja

Hahaha, fan vad bra för dig, men vad grymt irriterad jag blivit om du var min kund. Iofs var de ju felmärkta, inte ditt fel!

Så, grattis!!

2009-07-22 @ 12:00:45
Postat av: Evelina

Elin: I know, dream come sann så att säga.

msFreja: jag vet, jag är en sådan som man själv hatar. Men jag kände ändå att jag hade rätten på min sida liksom:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback