Man undrar ju...

Nu får jag faktiskt ta och skärpa mig. Det spelar fan ingen roll hur mycket självinsikt jag skaffar mig, vissa saker kan jag tydligen inte hantera. Typ mitt kontrollbehov. Det är ju bara att släppa och se vad som händer?! Men icke - istället stänger jag av allt som liknar "känsla" och blir skraj. Tänk er hollywood-filmens typiska kille med gigantisk binda-sig-fobi. Gångra sedan det med tio och där har ni mig! Taadaaa! Allvarligt Evelina - skärpning. Ta inte allt så allvarlig för i helvete.

Nog med utskällning av mig själv. Dagen började med besök hos Dr Dängrot, sedan träning på Sportlife Exclusive följt av spa. En sväng på stan, lite shoppning och en fantastisk latte på Da Matteo. Nu sitter jag i Kålltorp med Julia och ska snart åka hem. Fixa i ordning mig lite innan det blir födelsedagsmiddag för kuss på den bosniska restaurangen Sarajevo. Imorgon blir det troligtvis en sväng till Kullavik för att julbaka med H - inte en dag för tidigt om ni frågar mig. Vi avslutar med ett litet utdrag ur den fantastiska julsången
En stjärna lyser så klart.

Nu i den heliga timman
ser vi mot himlens höjd
och vi hör klockorna klinga
känner vart hjärtas fröjd.

Änglarna ger oss hopp och tro
sjunger om fred på vår jord
allt som Gud aldrig övergav
en stjärna lyser så klar

Kärleken världen behöver
vet vi att barnet bär
vår långa vandring är över
stjärnan har stannat här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback