Nu är det snart jul igen...

De som känner mig vet att jag ÄLSKAR julen.
På bilden ser ni Lisebergstornet upplýst och idag är det bara tretton dagar kvar till JULKALENDER börjar.
De senaste åren har den på tv varit lite tvivelaktig och då har jag istället köpt en gammal klassiker på dvd; typ "Albert & Herberts jul", "Pelle Svanslös jul" etc... mycket bra idé om jag får säga det själv. Första adventshelgen skall jag utnyttja min fördelsedagspresent: julmarknad i Äskhult by. Detta har jag sett fram emot ända sedan min födelsedag i September.

Förra året var ingen vanlig jul, min moster gick bort i cancer i början på December, så det mesta kändes ganska konstigt och sorgligt. Jag vet inte riktigt hur det blir i år. Morfars födelsedag var på Lucia, så det blir ju knappast som det brukar i år heller. Men jag ser trots detta fram emot det, för mig är det verkligen en familje/släkt-högtid och då blir det nästan ännu viktigare att vi som finns kvar träffas och tar hand om varandra.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback