Gammal är äldst...

Idag blev det ett sent första inlägg i bloggen.
Efter att ha somnat helt utmattad igår (efter att bara fått fyra timmars sömn på trettiosex timmar) vaknade jag helt groggy i morse. Känner mig fortfarande lite off men hoppas att en tidig kväll idag skall få mig på fötter igen.
Först skall jag dock baka lite tårtor, med utlovad assistans från kuss. Det är nämligen så att jag råkar fylla år på onsdag. Detta ger mig en frukstansvärd åldersnojja. Tjugofyra år gammal. GAMMAL. Om ett år är jag tjugofem och då är jag närmare trettio än tjugo. Fy fan säger jag bara. Det är inte det att jag tycker andra människor som är äldre än mig, är gamla. För mig är det bara en deprimerande känsla att bli äldre. Då är man närmare döden. Och döden gillar jag inte. Döden går inte att förstå och är det mest okontrollerbara i världen. Därför skrämmer den mig också. Trots att jag inte alls tror att det "bara blir svart". Torts det är det läskigt. Vilket allvarsamt inlägg detta blev. Jag tycker vi kör en bild så länge och förtränger livets ändlighet.  


Idag skall vi göra denna blåbärscheescakes. Imorgon blir det jordgubbstårta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback