Kyrkoval

Igår kväll åkte jag och mammsen till kyrkan för att göra vår medborgerliga plikt (19:57 var vi där - hela tre minuter till godo!). Tyvärr var det bara mamma som fick rösta. Tydligen så var jag tvungen att befinna mig i min egen församling för att ha nått att säga till om. Jag insåg ganska snabbt att det tar längre tid än tre minuter att ta sig från A-hood till en kyrka i Johanneberg. Här måste jag framföra min enorma irritation över ett så föråldrat system! Vem fasen sitter med röstlistor i PAPPERSformat år 2009? Vem tycker att det är en lämplig idé att vara geografiskt bunden på detta sätt? Vad hände med datorregister? Inte konstigt att så få röstar i detta val, när det är så jädrans otillgängligt. Tacka vet jag EU-parlamentsvalet då jag röstade på Ica-fokus!

Här kan man se
resultatet. Tyvärr ser det ut som de vidriga socialdemokraterna fick flest röster. Politiskt sett så finns det inget jag avskyr mer än detta parti. Om man nu ändå skall hålla till på fel sida, kan man hellre rösta på vänstern enligt mig. Dock är det ändå lite av en pest eller kolera situation såklart, men jag blir upprörd bara jag tänker på vilken hycklarpolitik de för. Jaja, nog om det. Hade jag fått rösta så hade min röst hamnat på "Öppen kyrka - en kyrka för alla". Här verkar man för att tolka in Bibeln i vår tid, att präster skall kunna förrätta såväl olikkönade som samkönade äktenskap och de arbetar för en balans mellan könen bland biskopar, präster och diakoner. Typiskt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback