Tidsmaximist!

Jag är sjukt beroende av effektivitet.
Saker ska göras NU och det ska gå FORT.
Jag är också besatt av att utnyttja tiden till max.
Inte så att jag är en tidsoptimist, mer tidsmaximist.
Ett typiskt exmepel på detta är mina frukostrutiner en vanlig arbetsdag:

1. Klockan ringer 06:15. Går upp och stänger av mobilen.
2. Slår på datorn.
3. Medan ögonen vaknar och förbereder sig för linser tar jag på mig passande kläder för dagen.
4. Skriver in lösenordet på datorn och låter den starta.
5. Sätter på kaffe, stoppar brödet i toasten och sätter in mjölken i micron.
6. Går in i badrummet och sätter i linser och gör "grundfixen".
7. Enligt beräkningar hinner jag precis detta innan jag hör att kaffet kokar och går ut i köket.
8. Precis när mjölk och kaffe är ihopblandade ploppar toasten upp.
9. Medan kaffet blir dricksvarmt fixar jag mackan.
10. Denna äts medan jag uppdaterar mig på nyhetsfronten framför tv:n.
11. När mackan är uppäten har jag i snitt halva koppen kaffe kvar. Då kollar jag min mail.
12. Färdigäten och påklädd fixar jag till mig det sista i badrummet.
13. 07:15 åker jag hemifrån.
14. 07:29 anländer jag till arbetet.

Tyvärr är punkterna ovan ingen överdrift.
Faktiskt väldigt sanningsenliga.
Tur att min blogg är anonym.
Annars kanske andra människor övervägt Lillhagen som ett lämpligt boende för mig.


image114
Tja, jag vet inte om detta är ett framsteg från tidigare sinnesstämmning?



Kommentarer
Postat av: Gloom

Inte läge för ett spontant morgonsex på köksbordet förstår jag!!!

Postat av: Evelina

Gloom: kanske inte spontant, men man kan ju alltid ställa klockan på sex istället, så att säga:)

2007-05-15 @ 16:01:44
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: .e

oh hjelp!
Mina rutiner är mer:
1. 07,30 ringer klockan, stängs av snabbt
2. 08,00 ringer klockan, stängs av snabbt
3. 08,30 ringer klockan stängs av snabbt men väcker ändå en liten tanke i hjärnbalken att "kanske skulle man ändå ta och gå upp" tanke skjuts bort snabbt.
4. 09,00 ringer klockan, sakta sakta drar jag mig upp för att misslyckas med havregrynsgröten, inte hitta ett enda rent par trosor samt glömma borsta håret innan jag måste springa till gymmet
- tja alla har vi vår lilla morgonrutin!
Hur mår min Eve?

2007-05-16 @ 14:12:25
Postat av: Evelina

E: din Eve mår sig som hon förtjänar så att säga. Hur mår min sötis pihlsan? Puss

2007-05-16 @ 17:44:05
URL: http://evelivet.blogg.se
Postat av: Gloom

Oh skönt att det lite plats för improvisation...

2007-05-16 @ 23:09:33
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Evelina

Gloom: klart det finns - vad tror du om mig?!

2007-05-17 @ 11:55:37
URL: http://evelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback